نشست تخصصی مسئولین بسیج اساتید استان با جناب آقای دکتر علیرضا عباسی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در کرج فردیس و اشتهارد

استان البرز

نشست تخصصی مسئولین بسیج اساتید استان با جناب آقای دکتر علیرضا عباسی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در کرج فردیس و اشتهارد

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات سازمان بسیج اساتید استان البرز نشست تخصصی مسئولین بسیج اساتید استان با جناب آقای دکتر علیرضا عباسی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در کرج فردیس و اشتهارد

 به گزارش روابط عمومی و ارتباطات سازمان بسیج اساتید استان البرز نشست تخصصی مسئولین بسیج اساتید استان با جناب آقای دکتر علیرضا عباسی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در کرج فردیس و اشتهارد

در ابتدای جلسه دکتر محمد رضا رحیمی پور مشاور علمی و پژوهشی استانداری البرز در واکنش به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان اظهار داشت : جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان محکوم است. آنها باید بدانند مقاومت آرمانی غیرقابل بازگشت برای آزادی‌خواهان جهان است. هر کشتاری خونی تازه به پیکره این راه تزریق می‌کنند بدانید که آرمان‌ ها ضدگلوله هستند و نابودی شما قطعی است.

رحیمی پور استاد تمام پژوهشگاه مواد انرژی گفت : دانشگاه به عنوان نهاد علم، نهادی هوشمند است که باید بین توانایی‌های خود و مسائل و مشکلات موجود در جامعه توازن ایجاد کند. مرجعیت علمی به دانشمندان حاضر در دانشگاه و خود دانشگاه مرتبط است.

اما حل مسائل موجود در جامعه دیگر به توانایی علمی خود دانشگاه یا اساتید و دانشجویانش منحصر نمی‌شود. یک استاد می‌تواند در فضای آکادمیک برای خود در جهان اعتبار کسب کند و این بستگی به خود او دارد، اما برای حل مشکل جامعه، باید نیاز به درستی تبیین شود، از دانشگاه برای ارائه راه حل کمک خواسته شود و نظام تامین مالی نیز همراهی کند. باید زیست بوم مناسب برای چنین اتفاقی بوجود بیاید.

دکتر علیرضا عباسی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در کرج فردیس و اشتهارد در ابتدای عرایض خود : جان‌ باختن و مصدوم شدن عده‌ای از هموطنان بلند همتمان در معدن ذغال سنگ طبس، موجب تأسف و اندوه فراوان ما و ملت و رهبر دلسوز و عزیزمان شد.از خدای بزرگ برای جان‌باختگان، اجر مجاهدان و برای مصدومان، شفای عاجل و برای بازماندگان داغدار و مردم ایمانی، ولایی و انقلابی آن سامان، صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

دکتر عباسی اظهار داشت : رژیم غاصب، جعلی، تروریستی و تجاوزگر صهیونیستی بار دیگر با زیرپا گذاشتن تمامی اصول و مبانی اخلاقی و کنوانسیون‌های بین‌المللی و با چراغ سبز شیطان بزرگ با هدف قرار دادن تعمدی غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان جنایات وحشتناکی را در لبنان مرتکب شده است و این جنایات نتیجه خوی تجاوزگری صهیونیست ها و عدم اتحاد در جهان اسلام علیه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس می‌باشد.

نماینده محترم مجلس شورای اسلامی کرج در آخر عرایض خود نکته ای را خاطر نشان کرد : حواستان به نفوذ دشمن باشد نفوذ جریانی آماج نفوذ چه کسانی هستند؟ عمدتاً نخبگان، عمدتاً افراد مؤثّر، عمدتاً تصمیم‌گیران یا تصمیم‌سازان، اینها آماج نفوذند؛ اینها هستند که سعی میشود روی اینها نفوذ انجام بگیرد؛ بنابراین نفوذ خطر است؛ نفوذ خطر بزرگی است. اینکه حالا یکی بگوید آن آقای زید از کلمه‌ی نفوذ میخواهد استفاده‌ی جناحی بکند، این مسئله را از اهمّیّت نمی‌اندازد. حالا بکند یا نکند، بیخود میکند استفاده‌ی جناحی میکند؛ واقعیّت قضیّه این است؛ از این واقعیّت که نمیشود صرف‌نظر کرد.

سرهنگ پاسدار علی خانبابایی اظهار داشت: انتصاب مسئولین رده‌های مختلف اداری و اجرایی، یکی از مسایل مهم و ضروری و از وظایف خطیر حکومت اسلامی است؛ چرا که مهم‌ترین عامل دوام یک نظام و حکومت، فرزانگی و شایستگی مسئولین و کارگزاران آن نظام می‌باشد.

خانبابایی افزود : اگر مدیران شایسته و تربیت یافته در رأس سازمان‌ها قرارگیرند، کیفیت فعالیت‌های سازمانی به طور فزاینده‌ای بهبود خواهد یافت. زیرا مدیریت شایسته، محور اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملت‌ها به شمار می‌آید.

خانبابایی گفت: بنابراین انتخاب و انتصاب افراد در رده‌های مختلف سازمانی باید بر اساس معیارها و ملاک‌هایی باشد تا افراد شایسته جهت تصدی پست‌های سازمانی انتخاب و به‌ کار گمارده شوند.

سرهنگ خانبابایی در آخر خاطر نشان کرد معیارهای انتخاب مدیر باتوجه به نوع سازمان و موقعیت شغلی گفت : 1. تجربه کاری: سابقه و تجربه در حوزه مرتبط. 2. مهارت‌های رهبری: توانایی هدایت و انگیزش تیم. 3. تحصیلات: مدارک تحصیلی مرتبط. 4. مهارت‌های ارتباطی: توانایی برقراری ارتباط موثر. 5. تصمیم‌گیری: قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری سریع و صحیح6. اخلاق حرفه‌ای: صداقت، تعهد و مسئولیت‌پذیری. 7. توانایی حل مسئله: مهارت در شناسایی و حل مشکلات. 8. مدیریت زمان: توانایی برنامه‌ریزی و مدیریت زمان از این ویژگی ها است .

علیرضا جاویدمند

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.