جدایی مالکیت از مدیریت

استان البرز

جدایی مالکیت از مدیریت

زمانیکه مدیران یک کشور ، خود مالک املاک ، مستغلات و شرکتهای آن کشور باشند، آنگاه جابجایی اهداف فردی مدیران بصورت مالکیت در آن کشور تظاهر می کند و بجای اینکه به مردم به دیده شهروند بنگرند و هدف آنان خدمت به مردم باشد، مردم را به دیده مشتری می نگرند.

احمدرضا داورزنی؛ دکتری مدیریت دولتی و مدرس دانشگاه خوارزمی

 اندیشمند و محقق علم مدیریت؛ ماکس وبر :
مالکیت از مدیریت باید جدا باشد.

 زمانیکه مدیران یک کشور ، خود مالک املاک ، مستغلات و شرکتهای آن کشور باشند، آنگاه جابجایی اهداف فردی مدیران بصورت مالکیت در آن کشور تظاهر می کند و بجای اینکه به مردم  به دیده شهروند بنگرند و هدف آنان خدمت به مردم باشد، مردم را به دیده مشتری می نگرند.

متاسفانه در دولت ها و مجالس دوره های قبل در کشور، با دیدگاه اقتصاد سرمایه داری و لیبرالیسم مواجه بودیم که مالک شرکتهای خصولتی شدند و از جایگاه مدیریتی خود در دولتها و مجالس، قانون بنفع مالکیت خود وضع مینمودند و بر گرده ملت بویژه اقشارضعیف فشار می آوردند.خودشان و صاحبان سرمایه های کلان ،روزبروز غنی تر و اقشار ضعیف، ضعیف تر می شدند.
 برای ایجادشفافیت و عدالت اجتماعی اسلام، بایستی حاکمیت ، مالکیت را از مدیریت در کشور جدا نماید.

 راهکار:

تصویب قوانین مربوطه در مجلس شورای اسلامی.
 ارائه لایحه مورد نیاز توسط دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در این زمینه برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی.
اجرای اصل44 قانون اساسی بطور حقیقی؛ بنحویکه شرکتهای دولتی واگذارشده به شکل خصولتی از مالکیت  مدیران قبل به دولت برگردانده شود و بصورت حقیقی طی مراحل قانونی مناقصه و... به مردم واگذارشود تا شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی و ایجاداشتغال در کشور باشیم .

آنگاه اقتصاد مقاومتی بصورت حقیقی اجرا خواهد شد.
و شاهد ازبین رفتن نابرابری و فاصله طبقات اجتماعی بین مردم و مدیران عالیرتبه کشوری خواهیم بود و رانتخواری نیز از بین خواهد رفت و...
 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.