نشست تخصصی تبیین سیاستگزاری ایجاد اندیشکده ها

استان البرز

نشست تخصصی تبیین سیاستگزاری ایجاد اندیشکده ها

معاونت اموربانوان بسیج اساتید استان البرز پس از نشست های حضوری با مسئول محترم اندیشگاه ، گروه های علمی و تخصصی را تشکیل داد، فلذا از جمعی از اساتید استان البرز در رشته های مختلف در فضای مجازی دعوت به عمل آورد تا مقدمات تاسیس اندیشکده های جدید فراهم گردد.

معاونت اموربانوان بسیج اساتید استان البرز پس از مذاکرات تلفنی و نشست های حضوری  با مسئول محترم اندیشگاه ، گروه های علمی و تخصصی را تشکیل داد، فلذا از جمعی از اساتید  استان البرز در رشته های مختلف در فضای مجازی دعوت به عمل آورد تا مقدمات تاسیس اندیشکده های جدید فراهم گردد.
در آغاز نشست خانم دکتر شناسوند معاون اموربانوان سازمان بسیج اساتید استان البرز گفت: در راستای دستیابی به دانشگاه اجتماعی و تمدنی در جهت تولید علوم نافع  و مرجع ساز برای جامعه که در برنامه گام دوم انقلاب اسلامی در طرح اعتلای سازمان بسیج اساتید مشخص شده است، جنبش استادان بسیجی می بایست در مرحله اول به سوی گفتمان حل المسائلی گام بردارد و در میان اساتید و نخبگان این گفتمان گره گشا در مورد مسائل بومی و ملی می باید نهادینه شود.
در مرحله بعد می بایست گروه های علمی – جهادی مساله محور تشکیل گردند که منجر به تشکیل و تاسیس اندیشکده های راهبردی- محلی – استانی – ملی- حاکمیتی و بین المللی شود. به تعداد گروه های علمی در اندیشکده های مصوب، حلقه های علمی به منظور آموزش، تربیت و انجام تحقیقات و مطالعات مساله محور برای اساتید و با مشارکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل خواهد شد. ما هم اکنون در حال شناسایی اساتید علاقه مند و فعال در عرصه سیاست گزاری اندیشکده ای در راستای کشف نتایج و ثمرات پژوهش های انجام شده  در کشور هستیم که به سیاست های کلان کشوری در عرصه حاکمیت برای حکمرانان و مسئولین بیانجامد. زیرا که اتاق فکر مسئولین اگر از نظریه پردازی نخبگان محروم باشد.معضلات ملی لاینحل باقی خواهد ماند. سازمان اطمینان خاطر می دهد نتایج یافته های نخبگان به مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور در جهت مطالبه گری از مرجع مربوطه انتقال داده خواهد شد. 
در ادامه آقای دکتر مفتاحی مسئول اندیشگاه سازمان بسیج اساتید کشور چنین عناوینی را مطرح فرمود:
ایشان در راستای تبیین ساختار و عملکرد اندیشکده ها و اندیشگاه مطالعات راهبردی سازمان توضیحات مبسوطی را ارائه نمودند که به شرح ذیل است.
مرحله اول: تدوین و تنظیم موضوعات و نظام مسائل
مرحله دوم: طراحی و تنظیم پروپوزال تحقق موضوع و حل مساله اولویت دار جهت ارجاع به داوری و تصویب
مرحله سوم: تحلیل وضعیت برآورد موقعیت
مرحله چهارم: ارائه نظام واره پیشنهادات نوآوری و خلاقیت اساتید
مطالعات در چهارسطح محلی، استانی، ملی، فراملی انجام می شود.
ایشان درباره اندیشگاه حاکمیتی، عرصه ها، اندیشکده ها و نیز در خصوص قاعده سازی و گزارش راهبردی و رویداد های فصلی منطقه ای توضیحاتی را ارائه فرمودند.
 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.