بیانیه بسیج اساتید استان البرز به مناسبت ۳۱ خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید

استان البرز
به همت سازمان بسیج اساتید استان البرز انجام شد

بیانیه بسیج اساتید استان البرز به مناسبت ۳۱ خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید

دانشمندی که هرگز شیفته برخی پیامدهای علم نشد، بلکه علم را جز به‌منزله وسیله در خدمت ارزش‌های دینی و انسانی نپنداشت. همان گونه که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی فرمودند: "شهید چمران هرگز ایمان را منافی علم و مدرنتیه را منافی سنت ندانست".

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ، فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ، وَما بَدَّلوا تَبديلً

 

 

 روز 31 خرداد سالروز شهادت دکتر چمران و روز ملی بسیج اساتید گرامی باد. 

شهید دکتر مصطفی چمران، دانشمند برجسته‌ای است که در عرصة علم، سرآمد و ممتاز و در گسترة جهاد، تبلوری از شجاعت و رشادت بود. شهید دکتر چمران با برخورداری از بینش عمیق مذهبی، علی‌گونه در رزمگاه مرگ و حیات جنگید و از خود در ذهن تاریخ، از جبل عامل تا دهلاویه، نقش‌آفرینی‌های عالمانه و عارفانه بسیار به یادگار گذاشت و بر این اصل تاکید ورزید که برای تحقق آرمان‌ها و اهداف متعالی، چه در مقام معلم و چه در مقام مجاهد، از ایثار و بذل جان فروگذار نباید بود. دکتر چمران در جانفشانی، اخلاص و مجاهدت الگوی ما دانشگاهیان است. دانشمندی که هرگز شیفتة برخی پیامدهای علم نشد، بلکه علم را جز به‌منزله وسیلة در خدمت ارزش‌های دینی و انسانی نپنداشت. همان گونه که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی فرمودند: "شهید چمران هرگز ایمان را منافی علم و مدرنتیه را منافی سنت ندانست".

در تقویم رسمی کشور سالروز شهادت دکتر چمران به عنوان روز ملی بسیج اساتید ثبت شد تا زندگی و راه شهید چمران نماد و الگوی حرکت اساتید دانشگاه بخصوص اساتید بسیجی باشد و با تاسی از منش و رفتار آن شهید بزرگوار با عزمی راسخ برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی تلاش کنند.  

به برکت همت و تلاش اساتید بسیجی پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه علم و فناوری نصیب کشور شده است. اساتید بسیجی  در بسیاری از رشته‌های مهم علمی، از نوآوری، مرزگشایی علمی و جایگاه علمی برتر برخوردارند. این توانایی علمی در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع دفاعی، علوم پزشکی، علوم محیطی و کشاورزی و فنی و مهندسی موتور محرک پیشرفت و مایة سربلندی و اقتدار ایران اسلامی است. 

بسیج اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان البرز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطرة دانشمند شهید دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید، از تلاش‌های خالصانه استادان بسیجی در تحقق اقتدار علمی کشور تشکر و قدردانی می‌کند. امید است با هم‌افزایی بیشتر و استفادة مؤثر از ظرفیت‌ها و تربیت دانشجویان متعهد، متخصص و مسئولیت‌پذیر در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی زمینه ‌ساز تمدن نوین اسلامی باشیم. 

 

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان البرز

سی و یکم خرداد ماه سال 1401

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.