مهم است به چه کسی رأی میدهیم؛

استان البرز
یادداشت روز

مهم است به چه کسی رأی میدهیم؛

مهندس مکرمی دبیرکارگروه مطالعات راهبردی سازمان بسیج اساتید استان البرز، در یادداشتی در خصوص "مهم است به چه کسی رای می دهیم" اینطور می نویسد:

حکمرانی اقتصادی خوب یعنی وجود نهاد های دولتی که ظرفیت مدیریت کارآمد منابع را دارند و می توانند ظرفیت عظیم مردم، نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده، نخبه های کشور، شرکت های دانش بنیان، بنگاه های کوچک و متوسط و هزاران هزار ظرفیت های بالقوه بخش های کشاورزی، صنعتی و فرهنگی به نحو شایسته استفاده نمایند. می توانند مقررات و سیاست های متقن را تدوین، پیاده سازی و اعمال کنند. می توانند تحت بازرسی و نظارت قرار گرفته و پاسخگو باشند و فعالیت های اقتصادی با مانعی به نام فساد و سایر فعالیت های ناقض اعتماد عمومی محدود نشده باشد، لذا در یک محیط حکمرانی اقتصادی مطلوب، شفافیت، مسئولیت پذیری، مبارزه با فساد اولویت اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد مقاومتی و مشارکت حداکثری مردم در فعالیت های اقتصادی بر محور عدالت و تقویت ظرفیت کشور جهت ایفای وظیفه توسعه اقتصادی ضروری است. از طرفی بررسی ها نشان می دهد تزریق پول و دانش خارجی نمی تواند به تنهایی به توسعه ختم شود، این موضوع بسته به شرایط فرهنگی و تاریخی هر کشور بوده و شامل یک فرایند تحول اجتماعی بنیادین میشود. شرکاء و نخبگان خارجی نمی توانند سطوح مالکیت و تعهد مورد نیاز برای موفقیت ظرفیت سازی را ایجاد نمایند. این فرایند باید درونزا و بومی باشد، لذا مهم است که چه کسی را انتخاب می کنید، که متعهد و معتقد به ظرفیت درونزا و اقتصاد مقاومتی باشد. و این تفکر مدیریت جهادی و کارآمد و صادق است که به حکمرانی اقتصادی معنا و هویت می بخشد.
 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.