حلقه صالحین سازمان بسیج اساتید استان البرز برگزار شد

استان البرز
به همت سازمان بسیج اساتید استان البرز برگزار شد:

حلقه صالحین سازمان بسیج اساتید استان البرز برگزار شد

حلقه صالحین سازمان بسیج اساتید استان البرز با تدریس حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا یوسفی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه استان، در ماه مبارک رمضان برگزار گردید.

 به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج البرز،حلقه صالحین سازمان بسیج اساتید استان البرز با تدریس حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا یوسفی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه استان، در روز پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه 1401 و در ماه مبارک رمضان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه ناصر واحدی جانشین سازمان بسیج اساتید استان البرز، با عرض خیرمقدم به اساتید (مسئولین کانونها و اعضای شورای معاونین سازمان  بسیج اساتید استان البرز)، در خصوص موضوع برنامه گفت: حلقه صالحین با موضوع تفسیر سوره جمعه توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا یوسفی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه استان انجام برگزار و بعد اقامه نماز مغرب و عشا و پذیرایی افطار انجام خواهد شد.

در ادامه سوره مبارک جمعه توسط قاری قرائت گردید وسپس حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا یوسفی به بیان نکاتی تفسیری پرداخت.

وی گفت : سوره جمعه در مدینه منوره و در 11 آیه بر پیامبر مکرم اسلام نازل شده است. این سوره در حقیقت بر دو محور اصلی اساسی قرار دارد: نخست توجه به توحید و صفات خدا و هدف از بعثت پیامبر اسلام(ص) و مساله معاد، و دیگری برنامه سازنده نماز جمعه و بعضی از خصوصیات این نماز عبادی سیاسی.

حاج آقا یوسفی در ادامه گفت: از دیگر نکاتی که در این سوره میتوان به آن اشاره نمود، تسبیح عمومی موجودات، هدف بعثت پیامبر (ص) از نظر بعد تعلیم و تربیت، هشدار به مومنان که از اصول آیین حق منحرف نشوند آنگونه که قوم یهود منحرف شدند.، اشاره به قانون عمومی مرگ که دریچه ای است به سوی عالم بقا، دستور موکد برای انجام فریضه نمازجمعه و تعطیلی کسب و کار برای شرکت در آن.

سپس با فراررسیدن زمان اذان مغرب، نماز جماعت برگزار گردید.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.