تفکر نئو لیبرالیسم افراطی را میتوان در پرداخت حقوق و مزایای نجومی بگیران نیز دلالت نمود.

استان البرز
يادداشت اساتيد

تفکر نئو لیبرالیسم افراطی را میتوان در پرداخت حقوق و مزایای نجومی بگیران نیز دلالت نمود.

متاسفانه اعتبارحقوق نجومی بگیران از سفره های بچه های یتیم و خانواده های ضعیف و ناتوان تامین می شد تا بتوانند هزینه های سبک زندگی غربی مآب خود را تامین نمایند.( تفکر لیبرالیسم)

به قلم  احمدرضا داورزنی ؛ دکتری مدیریت دولتی و مدرس دانشگاه خوارزمی
 تفکر نئو لیبرالیسم افراطی را  میتوان در پرداخت حقوق و مزایای نجومی بگیران نیز دلالت نمود.چون این بی عدالتی و نابرابری های اجتماعی و اقتصادی در نظام پرداخت حقوق مدیران ارشد دولتی را همان بینش سیاسی و اقتصادی حزب لیبرالیسم کارگزاران پایه گذاری نمود،که متاسفانه در سیستم پرداخت حقوق مدیران ارشد دولتی کشور تا پایان دولت دوازدهم وجود داشت و نهادینه شده بود.

 نتیجه این نابرابری درآمد؛ باعث شد که فاصله طبقاتی بین مدیران  ارشد دولتی و کارکنان دولت(کارمندان و کارگران)و اقشارضعیف جامعه، روزبروز بیشتر شده و آنان فربه تر و طبقات ضعیف ، متاسفانه روز بروز ضعیف تر شوند.

 متاسفانه اعتبارحقوق نجومی بگیران از سفره های بچه های یتیم و خانواده های ضعیف و ناتوان تامین می شد تا بتوانند هزینه های سبک زندگی غربی مآب خود را تامین نمایند.( تفکر لیبرالیسم)

 یکی از پیامدهای مهم این نابرابری اینست که؛ انتصاب مدیران ارشد دولتی با " لابی " انجام گرفته و شایسته گزینی و شایسته سالاری در نظام دیوانسالاری اداری کشور، جایی نداشته باشدو روابط بر ضوابط حاکم شود.
 ملاحظه:
جنای آقای دکتر رئیسی رییس جمهور محترم در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه نوزدهم آبانماه سالجاری ، سخنانی در خصوص اجرای عدالت در زمینه پرداخت حقوق کارکنان دولت از مدیران ارشد دولتی گرفته تا سایر کارکنان دولت ؛ ایراد نمودند و سازمان اداری و استخدامی کشور را موظف نمودند تا در  زمینه اجرای موضوع مزبور باذکر پارامترهایی؛  نظام هماهنگ پرداخت حقوق را ساماندهی نمایند که دستور رییس جمهور محترم در این زمینه در بودجه 1401 اجرایی خواهد شد.
 همچنین از رییس جمهور محترم انتظار می رود که دستور فرمایند؛ مازاد حقوق دریافتی نجومی بگیران را از حلقوم آنان بیرون بکشند و اموالشان نیز مورد بررسی قرار گیرد و دستگاههایی که حقوق و مزایای نجومی به مدیران خود پرداخت می نمودند، مورد بازرسی ویژه قرار گیرند.
همچنین از قوای سه گانه انتظار داریم که نهضت فسادستیزی در همه ابعاد خود بویژه با مفسدین نجومی بگیر
در تمامی دستگاههای اجرایی کشور که بنحوی از انحاءاز بودجه دولتی ارتزاق میشوند و حکم بیت المال را دارند؛ تا ریشه کنی مطلق آن ادامه یابد.
به امید آنروز
 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.