دلیل لیله القدر خواندن انتخابات در کلام رهبری(مد ظله العالی)

استان البرز
يادداشت روز

دلیل لیله القدر خواندن انتخابات در کلام رهبری(مد ظله العالی)

یعقوب فتحی عضو هیئت علمی و مسئول بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج، از دلیل لیله القدر خواندن انتخابات در کلام رهبری(مد ظله العالی) مينويسد.

 به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادي بسيج، یعقوب فتحی عضو هیئت علمی و مسئول بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج،در خصوص دلیل لیله القدر خواندن انتخابات در کلام رهبری(مد ظله العالی) اينطور مي نويسد:

دلیل لیله القدر خواندن انتخابات در کلام رهبری(مد ظله العالی) از منظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) انتخابات لیله قدر نظام اسلامی می باشد حال باید بررسی شود که چه ارتباط و تناسبی  بین این دو مقوله می تواند باشد. ️برای کشف وجه تشبیه و تناسب اول باید ابعاد ظرفیتی شب قدر را کاوید.آنچه از متون دینی استنباط میگردد این است که با تمام فضایلی که برای این شبِ برتر از هزار ماه برشمرده شده است تعیین سرنوشت بارزترین بُعد از دستاوردهای این شب عزیز است. ️بدون شک ملموس ترین دستاورد انتخابات نیز همان تعیین سرنوشت است که افراد با حضور و انتخاب خود آن را ترسیم میکنند.نکته ی بعدی در واکاوی ارتباط وثیق بین لیله القدر و انتخابات بصیرت است چرا که اگر قرار است سرنوشت نیکویی برای فرد در این شبِ اندازه گیری ترسیم گردد باید بصیرت دینی همراه باشد و کمک کند تا این سرنوشت آنگونه که رضایت بخش باشد تثبیت گردد. ️ در خصوی انتخابات هم دقیقا به این نحو است و باید فرد بصیرت سیاسی داشته باشد تا بدون در دام افتادن غوغا سالاری  های سیاسی انتخاب اصلح داشته باشد و سرنوشتی مطلوب و قابل دفاع را با دستان خود رقم بزند. ️نکته ی بعدی که میتوان اینجا به عنوان شاخصه ای قابل تامل در باره ی این دو خاستگاه بیان کرد این است که در شب قدر سرنوشت یک سال فرد امضاء میگردد و این اندازه گیری بیشتر جنبه ی شخصی دارد اما در انتخابات حداقل برای چهار سال سرنوشت فرد و دیگر افراد جامعه به عنوان امت واحده امضاء و تحکیم میگردد که به نظر میرسد مقوله ی بصیرت سیاسی و انتخاب اصلح هم در میدان حضور و هم انتخاب اصلح مسولیت خطیری را می پیماید. امید است ملت فهیم ایران اسلامی در اولین دولت قرن جدید و اولین دولت گام دوم انقلاب با حضور حداکثری و با انتخاب اصلح بهترین سرنوشت را برای خود و هموطنان رقم بزنند.ان شاءالله.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.