مشکلات معیشتی و اقتصادی با حضور در پای صندوق های رای حل شود

استان البرز
یادداشت روز

مشکلات معیشتی و اقتصادی با حضور در پای صندوق های رای حل شود

رییس جمهور آینده باید دارای خصوصیاتی باشند که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، به علاوه اینکه رییس جمهور منتخب با توجه به این مشکلاتی که در حال حاضر در کشور هست باید خیلی پرتلاش تر و با استقامت تر برای رفع مشکلات وارد شود.

دکتر مسعود مقدم پور

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان البرز

 رییس جمهور آینده باید دارای خصوصیاتی باشند که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، به علاوه اینکه رییس جمهور منتخب با توجه به این مشکلاتی که در حال حاضر در کشور هست باید خیلی پرتلاش تر و با استقامت تر برای رفع مشکلات وارد شود.

مسعود مقدم پور افزود: انتخاب رییس جمهور به تعداد آرایی که برای رییس جمهور به پای صندوق می آید خیلی موثر است علاوه بر اینکه در رویکرد کشورهای خارجی و سازمان های جهانی به این انتخاب نیز تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: سوریه با حدود ۷۰ تا ۸۰ آرای رای دهنده ها ریاست جمهوری خود را انتخاب کردند که خیلی رویکرد وسیعی در سازمان های بین المللی نسبت به این کشور داشت و برای کشور ما هم این قضیه موثر است که ما هر چه تعداد آرایمان در پای صندوق های رای بیشتر شود، رویکردهای بین المللی نیز فرق می کند و در مذاکره هایی که با کشورهای خارجی داریم موثر خواهد بود.

وی گفت: این کار را مردم باید در نظر داشته باشند حتی اگر با مشکلات معیشتی و مشکلات دیگر درگیر هستند ونارضایتی فعلی دارند با انتخاب فرد اصلح و فرد مورد نظرشان در پای صندوق های رای مشکلات و معضلات شان را با امید به آینده حل کنند.

معاونت  بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان البرز ادامه داد: از لحاظ داخلی اگر تعداد رای کمتر از حد باشد ممکن است بحث بحران مقبولیت پیش بیاید که از لحاظ منطقه ای واجتماعی پسندیده نیست و بهتر است که تعداد آرایی که برای ریاست جمهوری داده می شود آرای بالایی باشد تا مقبولیت یا بحران مقبولیت نداشته باشیم و دشمنان از این موضوع سوء استفاده نکنند. 
وی اظهار امیدواری کرد که با انتخاب اصلح با شاخصه هایی که رهبر انقلاب فرمودند بتوانیم کاندیدا و نامزد خوبی را انتخاب کنیم و کشور ما در ۴ سال آینده از معضلاتی که اکنون هست بیرون بیاید. 
وی گفت: امیدواریم رییس جمهور آینده و دولتش بتواند به نگاه به داخل با آن ابزارها و قوای داخل کشور که مستتر است و وجود دارد و متاسفانه تاکنون دیده نشده، به درون مملکت، جوانان، دانش بنیان و سیستم های داخلی نگاه کند و تکیه کند تا بتوانیم معضلات خودمان را با مدیریت جوان ها و با صاحب نظران و اندیشمندان کشور به خوبی در ۴ سال آینده پیش ببریم ضمن اینکه در برابر دشمنان خارجی هم موفق خواهیم بود.

شوراهای شهر نماد مردم سالاری و دموکراسی ♦️
🖋 دکتر مسعود مقدم پور
معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان البرز 
مقدم پور در خصوص اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: شوراهای شهر نماد مردم سالاری و دموکراسی است و بهتر بوده که از روز اول انتخابات با شورای شهر شروع می شد و مردم از این نقطه وارد بحث دموکراسی می شدند. 
وی افزود:‌ مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا خیلی ملموس تر می توانند انتخاب فرد اصلح را در شهرشان و روستایشان ببینند. 
مقدم پور ادامه داد: قانون شورای شهر بعد از چهار یا پنج دولت پس از جنگ تحمیلی بکار گرفته شد و انتخابات شورای شهر را انجام دادیم. 
این عضو هیات علمی گفت: اگر مردم ببینند شورایی را که انتخاب می کنند با تعیین این شورا تغییری در چهره شهرشان داده می شود، مردم دفعات بعد به افراد اصلحی رای می دهند. 
وی افزود: متاسفانه در شهرهایی مثل کرج بیشتر به دنبال قومیت ها و ارتباطات قومی در انتخابات شورای شهر هستند که در نهایت پس از چندی اعضای شورا متاسفانه به دلیل معضلات و مسایلی عزل می شوند. 
مقدم پور تصریح کرد: باید آموزش های لازم به مردم داده شود تا اعضای شورای شهر را به گونه ای انتخاب کنند تا بتوانند شهرشان را درست و خوب ببینند و اگر مردم تمرین دموکراسی را در انتخابات شورای شهر داشته باشند، در انتخابات ریاست جمهوری و یا مجلس شورای اسلامی نتیجه بهتری می توانند بگیرند. 
وی در خصوص حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و قهر مردم از صندوق ها با توجه به مشکلات پیش آمده در سال های اخیر در حوزه های مختلف، گفت: نمی توان انتظار داشت با این همه مشکلات مردم با اقبال خوبی به سمت صندوق ها بیایند ولی باید همت کرد و مردم را توجیه کرد تا اقبال بیشتری داشته باشند. 
وی خاطرنشان کرد: اگر اقبال مردم کم باشد معاندین از این عدم مقبولیت استفاده می کنند و کشور را تا مدتی به چالش خواهند کشاند. 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.