مشارکت مردم در انتخابات

استان البرز
یادداشت روز

مشارکت مردم در انتخابات

محمود مختاری عضو هیئت علمی و مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد: مشاركت سياسي يك رابطه سياسي است كه از دو عنصر انساني و وضعي تشكيل مي‌شود و عناصر اساسي آن عبارتند از: مشاركت‌كننده (انسان‌ها) و موضوع مشاركت (حقوق مردم)

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج البرز، محمود مختاری عضو هیئت علمی  و مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد ، در خصوص مشارکت مردم در انتخابات می نویسد:
مشاركت نياز به فراهم‌سازي شرايطي دارد كه از جمله آنها: برابري انسان‌ها و فراهم‌سازي فرصت‌هاي برابر براي مشاركت همه، برخورداري از آزادي‌هاي سياسي براي تأثيرگذاري بر سياست‌ها و به دست آوردن مناصب عمومي، باورمندي به حق بودن مشاركت و تلاش براي ايفاي حقوق، آگاهي و شناخت كامل از آثار و نتايج مشاركت سياسي، تأثير مشاركت به تغييرات بنيادي در انديشه و عمل حكومت و باورمندي به اينكه مشاركت دخالت دادن مردم در تصميم‌گيري سياسي و منابع قدرت است.
مشاركت سياسي يك رابطه سياسي است كه از دو عنصر انساني و وضعي تشكيل مي‌شود و عناصر اساسي آن عبارتند از: مشاركت‌كننده (انسان‌ها)  و  موضوع مشاركت (حقوق مردم) 
 به طور كلي حكومتي كه مردم آن مشاركت داشته باشند مشروع‌تر و كارآمدتر است. تأمين منافع عمومي و مشترك از يك‌سو و حق حاكميت مردم بر تعيين سرنوشتشان و مسئوليت شرعي و ديني آدمي را به مشاركت فعال هدايت مي‌كند. اما براي دستيابي به مشاركت فعال و حداكثري بايد هر جامعه‌اي شرايط لازم را فراهم آورد و براي تحقق مشاركت بايد موانع مشاركت برداشته شود. در یادداشت آینده به موانع مشارکت مردم خواهیم پرداخت.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.